سومین طرح ملی جواد آل طه
آخرین مهلت ارسال آثار: 12/6/1395( مصادف با 30 ذی القعده سالروز شهادت حضرت امام جواد(علیهالسلام) )
داوری:داوری آثار بعد از اتمام مهلت فراخوان ظرف حداکثر 20 روز انجام خواهد شد.
معرفی برگزیدگان: نفرات برگزیده در عید سعید غدیر سال 1437 قمری (1395/6/30) از طریق پایگاه اطلاع رسانی طرح معرفی خواهند شد .
پست الکترونیکی دبیرخانه طرح جهت ارسال آثار: k.masjedegolestan@gmail.com
شماره تماس: 09356116313(کانون کریم آل طه شهرستان ساری)
- پوسترها در دو بخش حرفه ای و غیرحرفه ای داوری می گردد.
- پوسترها حداقل درابعادA4 و حداکثر درابعاد۵۰*۷۰ سانتیمتر به صورت افقی یا عمودی و رزولیشن۳۰۰ dpi طراحی شوند.
- آماده کردن فایل JPEG اثر با کیفیت مناسب ، جهت ثبت در سایت جشنواره الزامی می باشد.
- فایل اثر با مود CMYK و فرمتTIF باید برروی لوح فشرده به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال شود.
-اصل زیبائی شناختی در تمام آثار رعایت شود.
-در آثار ارسالی حداکثر استفاده از زبان بصری لازم بوده و باید از قالبهای تکراری پرهیز گردد. آثار و اجزای آن (عکس، تصویرسازی، تایپوگرافی و …) حتماً تولیدی باشد و کپیبرداری نباشد.
- در زمینه استفاده از عبارات، نوع بکارگیری و جملات، ابداع نوع جدیدی از نوشتار لغوی (تایپوگرافی) و سایرمباحث نسبت به حفظ شئون خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام دقت لازم صورت پذیرد .
- بنا به فتوای مراجع معظم تقلید حفظهم الله تعالی ونیز برای صیانت از شئون حضرات اهل بیت علیهم السلام ، استفاده از هر گونه تمثال وشمائل منتسب به آن حضرت و سایر معصومین (علیهم السلام) در آثار ارسالی قابل قبول نبوده و به مرحله داوری راه نمی یابند.
- هر شرکت کننده می تواند حداکثر ۵ اثر ارائه نماید .
- اثرخود را قبل از ارسال با دقت بررسی کنید، زیرا پس از ارسال قادر به هیچ تغییری نخواهید بود.
۲- مسابقه کتابخوانی
علاقمندان میتوانند ضمن دانلود فایل متن کتاب و سوالات مسابقه از کتاب” نگاهی به زندگانی سیاسی امام جواد(علیهالسلام) “ تالیف علامه سید جعفر مرتضی عاملی، پاسخهای صحیح را به صورت پیامکی درقالب یک عدد ۱۰ رقمی از چپ به راست به سامانه پیامک ۱۰۰۰۸۹۴۰۱۷۱ با ذکر نام و نام خانوادگی، نشانی واستان محل سکونت ارسال نمایند.
دانلود متن کتاب ” نگاهی به زندگانی سیاسی امام جواد (علیهالسلام) ”
سئوالات بخش کتابخوانی سومین طرح ملی جواد آل طاها(ع)– دبیرخانه کانون مساجد استان گلستان ۱۳۹۵
۱- چه کسی بنابر آنچه که نقل شده است به امام شربت پرتقال نوشانید که منجر به شهادت امام جواد(ع) شد؟
الف= معتصم عباسی
ب-ام الفضل
ج-ابن ابی داوود
د-یکی از وزراء مأمون عباسی به نام اشناس
2- وقتی امام جواد (ع) برای حضور در مجلس دامادی خویش وارد می شود امام (ع) چه عکس العملی درباره ی شخص «مخارق» انجام داد؟
الف- به او گفت از خداوند پروا کن
ب- بر روی او صیحه کشید
ج- عود از دستش افتاد و دستش از کار افتاد
د- همه ی موارد
3- در عصر امام جواد(ع) طائفه شیعه با چه خطر جدی تری مواجه بود؟
الف- مردم بهره های فراوانی از علم نداشتند.
ب- کوشش صاحبان مسالک و مذاهب با مطرح کردن مسائل دقیق فکری به القاء شبهه اقدام می کردند.
ج- محو حقایق با مکر و خدعه
د- مورد الف و ب
4- این سخن از کیست؟ (نان جو و نمک نیمکوب در حرم رسول الله (ص) نزد من محبوب تر از وضع فعلی است.)
الف- امام جواد(ع)
ب- امام رضا (ع)
ج- امام حسین (ع)
د- امام حسن عسگری (ع)
۵- امامت از دیدگاه اهل بیت (ع) عبارت از:
الف- ادامه خط نبوت
ب- رهبری الهی امت به سوی هدف والای رسالت
ج-سرچشمه ی همیشه جوشان برای اندیشه اسلامی اصیل
د- همه ی موارد
6- مأمون عباسی (لع) با این گفته (امروز مرگ این کودک بدست من فرا رسیده) چه هدفی را دنبال می کند؟
الف- جرأت یافتن مدعی علم به چیزی که از جواب صحیح به آن عاجز ماند.
ب- منعکس کننده موضع سیاسی حساب شده بود و سند قاطع باشد در برابر کسیکه بخواهد برای او مدعی امامت شود.
ج- با کشتن حضرت پیروانش را از اطراف حضرت پراکنده سازد.
د- همه موارد
7- زمانی که امام رضا (ع) وارد نیشابور شد چه کسانی از حضورت تقاضای گفتن حدیث کردند؟
الف- ابو زرعه و یحیی بن خالد
ب- محمدبن اسلم طوسی و یحیی بن خالد
ج- ابوزرعه و محمدبن اسلم طوسی
د-محمد بن اسلم طوسی و اباصلت هروی
8- نخستین نمونه زنده امامتی که خداوند متولی تشدید و تربیت مداوم او گردید چه کسی بود؟
الف- حضرت علی (ع)
ب- حضرت جواد (ع)
ج- حضرت مهدی (عج)
د- حضرت صادق (ع)
9- مؤمن الطاق به چه کسی اطلاق شده است؟
الف- هشام بن سالم
ب- علی بن اسماعیل میثمی
ج- هشام بن حکم
د- ابوجعفر محمد بن نعمان
10- منظور مأمون عباسی از برپا کردن مجلس مناظره برای امام رضا (ع) و امام جواد (ع) چه بود؟
الف- موقعیت آنها را متزلزل سازد .
ب- علم و فضل آنها را نزد همگان آشکار سازد
ج- محبت و مودت خود را نسبت به اهل بیت ابراز کند
د- علویان را به سمت خود متوجه سازد.